Jak radzić sobie z puchnącymi nogami?

31 Lip 2012 | Autor: | Kategoria: Kosmetyki, Pielęgnacja, Porady

Lato to czas krótkich sukienek, spódniczek i spodenek, a także (choć może przede wszystkim) kostiumów kąpielowych, a więc odkrywania nóg. Jednak sama depilacja czy golenie ich to czasem za mało. W sytuacji, gdy nogi, a zwłaszcza kostki, stają się opuchnięte, trzeba zacząć działać bardziej stanowczo. Tylko jak?

źródło: www.sxc.hu

Opuchlizna pojawiająca się na nogach jest zazwyczaj wynikiem zbyt słabego krążenia krwi. Wpływ na to może mieć między innymi zbyt długie przyjmowanie pozycji stojącej czy wielogodzinne siedzenie przed komputerem. W takiej sytuacji najprostszym sposobem na pozbycie się uczucia zmęczonych nóg, którego objawem jest opuchlizna, będzie zażycie większej ilości ruchu: pływania, jazdy na rowerze, tańca etc. Dzięki temu nasz układ oddechowy stanie się wydolniejszy, a więc do krwi trafi więcej tlenu. Minimum powinno być jednak wykonywanie co jakiś czas (systematycznie) okrężnych ruchów stopami i zamienienie jazdy windą na chodzenie po schodach.

Inny prawdopodobny powód opuchlizny to niewłaściwe odżywianie się. Zbyt częste jedzenie w barach szybkiej obsługi, wrzucanie do żołądka czegokolwiek, byle by go tylko zapełnić, czy posiłki spożywane w pośpiechu nie sprzyjają trawieniu. W fast-foodach znajduje się także wiele chemicznych związków, które są bardzo szkodliwe dla naszego organizmu. Dlatego też latem lepiej przerzucić się na lżejsze potrawy i wygospodarować na każdy posiłek chociaż po 20-30 minut, a kawę i herbatę zamienić na niedosładzane soki i niegazowaną wodę. Zapewni to lepszy metabolizm, a tym samym odkładanie się w krwi mniejszej ilości niekorzystnych substancji, przez co będzie ona lepiej krążyć w żyłach.

źródło: www.sxc.hu

Powyższe działania są działaniami profilaktycznymi. Jednak co zrobić, gdy opuchlizna na stopach już się pojawiła i chcemy się jej szybko pozbyć? Jest na to kilka metod. Pierwszą z nich jest moczenie nóg w ciepłej wodzie z solą, co znakomicie je odpręży. Kolejna sprawdzona rada to położenie się na dziesięć minut przy ścianie z nogami wyciągniętymi do góry, zapewniające odpływ nagromadzonej w nogach krwi i wymianę jej na nową. Inna metoda dotyczy polewania nóg najpierw ciepłą, a następnie dość zimną wodą, dzięki czemu wspomoże się krążenie. Dodatkiem do tych działań może być masaż nóg (najlepiej wilgotną rękawicą o nierównej fakturze) oraz użycie żelu bądź sprayu chłodząco-łagodzącego, stworzonego na bazie mięty czy wyciągu z kasztanowca. Ciekawostką jest, że niektóre z tego rodzaju sprajów można stosować nawet na rajstopy, co znacznie usprawnia ich używanie.