Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

10 Sty 2016 | Autor: | Kategoria: Felietony, Porady

Nie od dziś wiadomo, że tylko najlepsi pracownicy mogą liczyć na awans czy podwyżkę. Najlepszym krokiem ku temu jest sumienne i dokładne wykonywanie swojej pracy. Jak więc zwiększyć swoją efektywność? Istnieje kilka prostych rad, które nam w tym pomogą.

Po pierwsze powinniśmy zadbać o czystość i porządek. Jeżeli wszystko na biurku czy w szafkach będzie odpowiednio poukładane, pozwoli nam to znaleźć potrzebne rzeczy znacznie szybciej i zaoszczędzić czas, który normalnie stracilibyśmy przez panujący nieład.

Kolejną rzeczą jest stworzenie sobie harmonogramu pracy. Zaplanujmy dzień od A do Z, i wykonujmy swoje obowiązki w kolejności od najważniejszego do najmniej istotnego. Nie zostawiajmy niczego na później. Dzięki temu nie będziemy musieli pilnie wykonać zadania, które przełożyliśmy lub zwyczajnie o nim zapomnieliśmy.

Nie marnujmy również bez sensu czasu. W chwili, gdy czekamy, np. na akceptację wniosku czy mail z odpowiedzią możemy zrobić coś pożyteczniejszego niż bezczynnie siedzieć. To dobra chwila na uprzątniecie biurka czy pójście zrobić sobie kawę. Przy okazji możemy zabrać również dokumenty, które mieliśmy dostarczyć komuś z firmy.

Jeżeli zajęliśmy się już jedną sprawą zadbajmy o to, by dociągnąć ją do końca i nie rozpoczynajmy nowej zanim nie skończymy obecnej. Robienie wielu rzeczy naraz sprzyja popełnianiu błędów. Jeżeli mamy problem z danym zadaniem, zawsze możemy poprosić o pomoc koleżankę czy kolegę z pracy. Jest to szybsze niż szukanie rozwiązania samemu.

Na koniec pamiętajmy, że portale społecznościowe czy oglądanie zdjęć kotów w internecie są fajne, lecz nie będą czynnikiem, który poprawi nasze wyniki. Poza tym sprawiają, że nie jesteśmy w stanie się skupić.