Kobieca sylwetka – kręgiel

18 Gru 2014 | Autor: | Kategoria: Porady, Uroda

Figura „kręgiel” należy do krągłych (endomorficznych) rodzajów sylwetki, z których powinna być dumna każda kobieta. Szczególnie uwagę zwracają krągłe biodra, jednak równoważą się z górną częścią ciała. Jednym mankamentem może być nieco wystający brzuszek, jednak można to zmienić dzięki odpowiednim ćwiczeniom.

Cechy charakterystyczne sylwetki kręgiel

Twoim znakiem rozpoznawczym są wydatne biodra i pupa, wyraźnie zaznaczona talia oraz mała klatka piersiowa. Średni lub mały biust jednak nie powoduje wielkich dysproporcji z powodu smukłych i szczupłych ramion. Ten typ przypomina nieco figurę gruszki – różnicą są jednak bardziej masywne uda oraz mniejsza pupa. Figura ta jest bardzo kobieca, dlatego nie powinniśmy skupiać się na zakryciu pięknych kształtów, a jedynie na stworzeniu odpowiednich proporcji między górą a dołem – to pozwoli poczuć się jeszcze lepiej każdej kobiecie. Znane gwiazdy o figurze kręgla to: Ewa Szabatin (tancerka)lub Shakira.

Ćwiczenia fizyczne dla kobiety z figurą kręgla

Od razu można zaznaczyć, że figura taka jest dość trudna do zmiany. Osoby z nadmierną ilością tłuszczu powinny skupić się przede wszystkim na jego „zrzuceniu”. Najlepszy okaże się tutaj trening aerobowy, np. bieg lub intensywny marsz. Oczywiście na początku nasz trening nie powinien być zbyt ciężki – ważne jednak staje się to by wykonywać go regularnie. Oprócz tego warto także ćwiczyć górne partie ciała – skupienie tylko na pracy ud i pupy może doprowadzić do powstania tkanki mięśniowej w tych miejscach, co zaburzy proporcje ciała. Z tego powodu odpowiednie będą ćwiczenia także na silne ramiona, np. pompki.