Joga twarzy, cz. II – przykładowe ćwiczenia

13 Wrz 2012 | Autor: | Kategoria: Pielęgnacja, Porady, Uroda

Znając zasady, jakimi rządzą się nasze mięśnie twarzy oraz sama joga twarzy, można przejść do samych ćwiczeń. Najważniejsze jest, by wykonywać je bardzo regularnie, np. zaplanować każdego poranka 15 minut dla swojej buzi. Chwilę wcześniej warto oczyścić twarz tonikiem i nawilżyć odpowiednim do cery kremem.

W jodze bardzo istotnym elementem jest medytacja. Dlatego to właśnie od chwili na nią przeznaczoną należy rozpocząć ćwiczenia. Następnie warto wykonać kilka głębokich oddechów, które pomogą mięśniom w zrelaksowaniu się. Po tym kroku można zacząć właściwą część treningu. Może się on składać między innymi z takich ćwiczeń, jak te wymienione poniżej.

Podniesione czoło

źródło: tvn.pl

Jednocześnie wykonaj dwie czynności: zmarszcz czoło i wygładzaj zmarszczki naciskając na nie opuszkami palców. Ćwiczenie wykonaj 20 razy w szybkim tempie.

Twarz Lwa

źródło: poradniknazdrowie.pl

Weź głęboki wdech. W jego trakcie napnij całe ciało (w tym mięśnie twarzy) i zaciśnij pięści. Robiąc wydech wystaw język poza zęby, kręć gałkami ocznymi i rozluźnij dłonie. Wykonaj dwa powtórzenia, każdą z sekwencji powtarzając dwa razy (10 sekund na każdy wdech i 10 na wydech).

Zaskoczona twarz

źródło: bloog.pl

Spójrz daleko przed siebie. Po chwili otwórz oczy najszerzej jak potrafisz. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund. Powtórz ćwiczenie jeszcze raz.

Louis Armstrong

źródło: kosmetykinaczasie.pl

Wykonaj jak najgłębszy wdech. Następnie zaciśnij usta i wydmij policzki. Powietrze znajdujące się w buzi przenoś z jednego policzka do drugiego aż do chwili, gdy zabraknie Ci tchu. Wykonaj ćwiczenie ponownie.

Marylin Monroe

źródło: istockphoto.com

Marylin Monroe lubiła przesyłać pocałunki, więc Ty, wzorując się na niej, również uformuj usta tak, jakbyś chciała wysłać komuś buziaka. Dla większego efektu możesz całować swoje dłonie, w ten sposób stawiając opór mięśniom. Wykonaj 10 powtórzeń tego ćwiczenia.

Pisklę

źródło: kosmetykinaczasie.pl

Unieś podbródek do góry, w lewą stronę. Język ułóż tak, by dotknął górnego fragmentu jamy ustnej. Następnie uśmiechnij się i przełknij ślinę. To samo zrób dla prawej strony, cały cykl powtarzając trzy razy.

Przeciw kurzym łapkom

yaacool-uroda.pl

Uśmiechnij się szeroko. W międzyczasie przyłóż palce wskazujące do zewnętrznych kącików oczu, jednocześnie starając się maksymalnie naprężyć mięśnie znajdujące się pod powiekami. Powtórz ćwiczenie 20 razy.