Jak nie marznąć zimą?

14 Lut 2014 | Autor: | Kategoria: Pielęgnacja, Uroda

Zimą narażeni jesteśmy znacznie bardziej na marznięcie. Podatne są na nie zwłaszcza zmęczone, chore, wyczerpane osoby. Choć zależy to w dużej mierze także od indywidualnych cech takich jak grubość skóry i tkankitłuszczowej czy poziomu zahartowania organizmu. Jak zmniejszyć wpływ chłodu na nasze ciało?zd

Sposoby na zahartowanie organizmu

Jeśli zimą nie poddamy się lenistwu i zadbamy o systematyczne hartowanie naszego ciała nie będzie tak szybko marzło. Codziennie warto więc wychodzić na świeże powietrze. Światło i ruch spowodują lepsze samopoczucie i pomaga zwalczyć strach przez zimnem. Należy też odpowiednio się ubierać, oczywiście stosowanie do pogody. Nie powinno się jednak przegrzewać organizmu. Poza tym w ciepłych pomieszczeniach szybko się spocimy co może spowodować przeziębienie gdy znowu wyjdzie się na zewnątrz. Warto wybrać się do sauny i robić sobie na przemian ciepłe i zimne prysznice. W czasie ich trwania dobrze zrobić sobie masaż suchą szczotką lub gąbką do ciała.

Przed wyjściem z domu

Pamiętać trzeba o ubraniu się na tzw. cebulkę, bo to uchroni przed szybką utratą ciepła. Poza tym nie można zapomnieć o ubraniu czapki i rękawiczek, a także odpowiednich butów. Te części ciała są najbardziej narażone na wychłodzenie. Skórę twarzy należy zabezpieczać tłustymi kremem z filtrem. Wychłodzeniu zapobiegnie picie dużej ilości rozgrzewających napojów. Sprawdza się herbata z dodatkami w postaci cynamonu, imbiru lub goździków,a także zupy takie jak rosół. Z domu warto zabrać też żelowy ogrzewacz dłoni. Gdy tylko zrobi się nam zimno można uwolnić reakcje chemiczną wyzwalającą ciepło i wsadzić przedmiot do rękawiczki albo kieszeni.

Po powrocie

Ciało rozgrzeje gorąca kąpiel. Dodatkowo do wody można dodać lawendę czy inne zioła. Ukoją skórę i duszę. Podobnie zadziała naprzemienny ciepły i zimny prysznic. Natomiast ukrwienie ciała i szybszy przepływ krwi zapewni masaż stóp i pleców olejkami na przykład rozmarynowym. Po wejściu do ciepłego pomieszczenie trzeba dać czas kończonym i ciału na ogrzanie się. Przyspieszy to na przykład włożenie dłoni pod pachy i nie zakładanie nogi na nogę.